Kross Earth 3.0 to naturalna kontynuacja rozwoju naszych niższych modeli fulli do XC. Jest to też naturalny rozwój dla każdego kolarza, szukającego bardziej zaawansowanej konstrukcji na każde warunki. Do jego stworzenia wykorzystaliśmy doświadczenie naszych zawodników zrzeszonych w KROSS Racing Team. Ich wskazówki, które na bieżąco korygował Puchar Świata XC, pozwoliły nam stworzyć – przy drobnych kompromisach – maszynę dostosowaną do wyzwań stawianych przed amatorami na różnych trasach wyścigów.
Wkrocz w 2022 rok z nowym KROSS Earth 3.0 wyposażonym w jeszcze bardziej wydajne komponenty niż zeszłoroczna wersja. To przede wszystkim nowa generacja najbardziej lubianego przez amatorskich kolarzy napędu Shimano XT. W wersji M9100 zastosowano te same technologie, co w topowym Shimano XTR – dlatego możesz cieszyć się z wysokiej jakości wykończenia, 12 przełożeń oraz jeszcze lepiej trzymające łańcuch sprzęgiełko. To tylko kilka gramów różnicy w porównaniu z Shimano XTR, a znacznie niższe koszty eksploatacji oraz serwisu.
Rower do XC nie ma przed sobą tych samych wyzwań, co jeszcze kilka lat temu. Trasy wyścigów stają się coraz trudniejsze oraz bardziej techniczne, czerpiąc inspirację z tych kojarzonych do tej pory ze światem enduro. Dlatego w KROSS postanowiliśmy na naszych modelach rowerów do XC ewolucji w nowoczesne maszyny do pokonywania trudnych elementów trasy. Dlatego też nasi zawodnicy coraz częściej wybierają rowery z pełnym zawieszeniem na trudne technicznie wyścigi oraz maratony. Dlatego w Kross Earth 3.0 zastosowane zostało zawieszenie Rockshox, ramę wykonaną z carbon D84 SL oraz tylny trójkąt wykonany z aluminium superlite. To najlepszy rodzaj włókna węglowego dostępnego w naszych rowerach. Jest to niezwykle lekki materiał składający się dwóch rodzajów włókien – T800 iM40J wykorzystujący system truninion. To także sprawdzony osprzęt Shimano XT M8100. Dzięki temu pokonasz każdą trasę szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Rower górski KROSS Earth 3.0 wyposażyliśmy w napęd Shimano XT M8100. To zupełnie nowa konstrukcja przeznaczona dla zaawansowanych kolarzy walczących na trudnych trasach XC. Dzięki przeprojektowanej przerzutce tylnej obsługuje ona 12 przełożeń ulokowanych na kasecie o stopniowaniu 10-51. Taki zakres przełożeń pozwoli na swobodne pokonywanie nawet najtrudniejszych podjazdów oraz wyprzedzenie konkurencji na zjazdach. Amortyzacja w KROSS Earth 3.0 to system Rockshox. Z przodu zastosowaliśmy wysokiej jakości amortyzator powietrzny Rockshox Reba oraz damper Rockshox Deluxe Ultimate. To jedne z najbardziej efektywnych konstrukcji na rynku, a manetka blokady znajdującą się na kierownicy tylko dodaje zwiększa zakres ich możliwości. W połączeniu z kołami złożonymi na obręczach WTB i23 oraz oponami Schwalbe Racing Ray oraz Racing Ralph udało nam się stworzyć system zapewniający doskonałą kontrolę nad rowerem w każdych warunkach.
Rama | D84 CARBON SL/ ALU SUPERLITE (POŁYSK) | |
Widelec | ROCK SHOX REBA RL R 100MM | |
Damper | ROCK SHOX DELUXE ULTIMATE 165X45MM | |
Napęd | 1x12 | |
Mechanizm korbowy | SHIMANO MT510 34T/175MM | |
Kaseta/wolnobieg | SHIMANO SLX M7100 10-51T | |
Łańcuch | SHIMANO M7100 | |
Suport | SHIMANO PRESS FIT BB-MT800 | |
Przerzutka tył | SHIMANO XT M8100 | |
Przerzutka przód | - | |
Manetka tył | SHIMANO SLX M7100 | |
Manetka przód | - | |
Hamulec tył | SHIMANO MT410, SHIMANO MT401 | |
Hamulec przód | SHIMANO MT400, SHIMANO MT401 | |
Tarcza hamulcowa tył | SHIMANO RT30 (180) | |
Tarcza hamulcowa przód | SHIMANO RT30 (180) | |
Koła | 29" | |
Opony | SCHWALBE RACING RAY/RALPH 29 | |
Obręcze | WTB ST I23 | |
Piasta tył | SHIMANO MT410 12X148 | |
Piasta przód | SHIMANO MT400 15X110 | |
Kierownica | ALUMINIUM 740 MM 31.8 | |
Chwyty | KROSS SILKY | |
Mostek kierownicy | ALUMINIUM/31,8/ (S- 70MM/17°, M- 80MM/12°, L- 80MM/12°, XL- 90MM/12°) | |
Stery | FSA ORBIT C-40-CF-ACB | |
Sztyca | ALUMINIUM/ (S- 30,9X350MM, M- 30,9X350MM, L- 30,9X400MM, XL- 30,9X400MM) | |
Siodło | SELLE ROYAL | |
Pedały | BRAK | |
Waga | - | |
Rocznik | 2022 |